Brug for en stor moderne golf paraply?
Hvor ofte har du fundet dig midt i en gå tur eller i byen da det begyndte at regne? Og hvor ofte har du tænkt at det ikke er noget problem da du har en sammenfoldelig paraply med i tasken? Og hvor ofte har du indset at sådan en paraply kun duer til noget når der falder en meget stille regn uden at det blæser samtidigt? Mange gange er du sikkert blevet våd da det sjældent forekommer at der falder stille regn i Danmark og at det oven i købet ikke blæser.
Vi har alle oplevet ovenstående, regn, blæst og vind. En giftig cocktail, især hvis du er langt hjemmefra og ikke har mulighed for at finde læ. Derfor er det en rigtig god ide at invester penge i en rigtig god paraply. Og bedre paraplyer findes ikke end golf paraplyer. For det første findes de i mange farver. Men hvis du er til de mere beherskede farver og ikke vil skille dig at for meget ud, så kan du sagtens finde en blå golf paraply. For det andet er golf paraplyer store. Der har en ordentlig diameter og er ofte 130 cm i diameter. Dette betyder at to personer uden personer kan stå under paraplyen uden at blive våde, selv hvis der kommer silende regn. Og så kommer det faktum at golf paraplyer er lavet af noget ordentligt materiale. Hvis du nogensinde har set golf spillere i regnvejr, så har du sikkert lagt mærke til at de golf paraplyer som de bruger ser meget robuste ud. Og det gør de fordi de er. Golf paraplyer er lavet af meget kvalitets materialer, men er samtidigt meget lette.
Golf paraply som er stor og af god kvalitet
De fleste golf paraplyer, også de blå, bliver fremstillet med en lige skaft som er designet så den ikke glider i ens hånd, selv hvis den er våd. Skaftet i en golf paraply er robust og selvudløselig. Mekanismen er gennemprøvet og åbner meget hurtigt. Også når du skal lukke paraplyen foregår det nemt og smertefrit. Slitage finder stor ser ikke sted på en golf paraply da golf paraplyer bliver fremstillet af meget gode materialer og ofte med en lang garanti periode.
Kvalitets paraply
Vi har alle sammen, på en eller anden tidspunkt i vores liv, købt en billig og ofte sammenfoldelig paraply. Vi køber dem nok fordi de er billige, vi tror at de er praktiske fordi de kan foldes sammen og fylder ikke meget. I og med at de kan være i vores taske synes vi af en eller anden årsag at de er meget praktiske. Lige indtil det begynder at regne. Slet ikke at tale når det begyndere at blæse samtidigt.
Det første der sker er at vi bliver piske våde på trods af vores lille “praktiske” paraply. Det næste der sker er at den går i stykker på grundlag de hårde vindstød som ofte forekommer i Danmark. Og pludselig er vires billige og smarte paraply ikke noget værd. Derfor skal du seriøst overveje at købe en blå paraply kvalitets paraply som er stor og holdbar.
Med en kvalitets paraply med en automatisk åbning for du meget for pengene. For det første kan du sagtens finde en kvalitets paraply på cirka 130 cm i diameter som har en automatisk åbning. De findes i alle afskygninger. Både med en lige skaft og en kurvet skaft. Med en skaft som er lavet af træ eller med en skaft som er lavet af plastik. Det eneste du skal gøre er at vælge det du bedst kan lide.
En anden grund til hvorfor du skal se bort fra de meget billige og små paraplyer er at ofte går i stykker. Hvis du køber en kvalitets paraply med automatisk åbning kan du være sikker på at den vil holde i lang tid. Mekanismen bag den automatiske åbning er gennemtestet og vil holde mange år. Så hvis du ikke vil blive våd næste gang det regner skal du invester i en kvalitets paraply og helst en med automatisk åbning for det eneste du så skal gøre når det begynder at regne er at trykke på en knap og vupti, du er i sikkerhed for regnen. Og selv om det kan være fristende at købe en minde og meget billig paraply kan det ikke betale sig i længden da den vil sikkert gå i stykker efter et par dages brug og du vil ende med at købe en til.
Gert Lauridsen skriver
Paraplyer er til andet end regn – eller er de?
Salgsfremmende paraplyer er det store hit i reklamebranchen. Serigrafiske firmaer står på spring med tilbud om de laveste priser på markedet for logoparaplyer. Annoncører kan købe det hele hurtigt på nettet leveret til tiden med en angivelig hurtig og venlig service. Man lover kvalitet og salgsfremme på en gang; og paraplyerne vil kunne modstå selv de mest regnfulde dage. At disse pragteksemplarer skulle kunne klare sig i al slags ’Gajol vejr’ er så en anden sag. Vi ved jo godt alle sammen, at nogle af de paraplyer, man nærmest får i nakken og det ganske gratis, bestemt ikke er værd at skrive hjem til ’tante Agathe’ om. De dækker ikke ordentligt, så man alligevel kommer halvvåd hjem, og der skal kun en kraftig vind til, før det går galt. Paraplyer med indbygget kommercielt nakkedrag opgiver ævred med et eneste sus fra vikingegravene på Lindholm Høje, og tilbage står man med et underligt forvitret skelet af stivere. Mest af alt ligner den nu en finurlig skulptur, konstrueret af den hedengangne kunstner Robert Jakobsen. Sådan en åben koncert i det kolde stormomsuste danske sommervejr vil hurtigt blive til paraplyernes jammerplads, når de alle folder sig ud i den forkerte retning og ligner rækker af stynede popler på en idyllisk gadeside.
Når alt det er sagt, er der imidlertid også noget andet, der trænger sig på. For selvfølgeligt kan man altid finde en kvalitetsparaply, der både dækker og holder! Men hvem siger egentligt, at bæreren af en paraply er interesseret i at gå rundt og ligne en omvandrende reklamesøjle? Henover den billige dug står et prangende navn eller et logo – ja sågar i nogle tilfælde begge to (!). Man kan jo bare lade være ville nogen sige, og til det er svaret kun ja. Men den slags har altid en tendens til at snige sig ind på en. Et øjebliks svaghed, et ubevogtet øjeblik og man hænger på rollen som den mobile reklamestander, der nedsætter virksomheders reklameudgifter med millioner af kroner. Det er som med de gamle reklamer i postkassen sendt med ’snail mail’. I dag er de i stigende grad afløst af det nye smarte koncept med cookies på nettet og reklamer man altså sådan lige er nødt til at klikke sig ud af, når man ikke gider læse dem. Det er en kommercielt organiseret åndelig voldtægt af hele befolkningsgrupper, der aldrig har efterspurgt alt den megen spam. Og så siger man oven i købet, at i markedssamfundet er det forbrugeren, der er kongen – den enevældige hersker, der bestemmer, hvad der skal produceres af varer og tjenester.
Den logofrie paraply borger i det mindste for to ting. For det første behøver producenten ikke at tage hensyn til reklameomkostninger, der med djævelens vold og magt skal nedbringes. For det andet er man befriet for annoncørernes dæmoniske snigende indtrængen i ens privatliv. Det er som med de gammelkendte logoer vi satte på vore døre tilbage før årtusindeskiftet – Reklamer, nej tak! Måske vi skulle have en paraply, eller endnu bedre en T-shirt, sweatshirt eller trøje, hvorpå der står: Logoparaplyer – nej tak! Man er vel herre over hvad man skal gå rundt og skilte med eller er man?
https://www.kingbo.dk/butik/produkt-kategori/fritid/paraplyer/