Som overskriften antyder, så er det utrolig givende at give til andre mennesker – hvad enten det er tid, oplevelser eller fysiske ting. Vi er en online shop som har gjort os en lille sjov opdagelse i denne sammenhæng, som vi derfor selvfølgelig gerne vil dele med jer… Sharing is caring, right? Det har været en øjenåbner og jeg er sikker på at min erfaring også kan hjælpe andre virksomhedsejer, eller blot være dagens indspark som kan bruges i massere andre sammenhænge.
Når man ligesom os arbejder i online branchen, er man automatisk bevist omkring at kundeservice er alfa og omega. For godt og vel et halvt år siden spekulerede vi rigtig meget på hvordan vi kunne optimere virksomheden og derfor forsøgte vi os med en masse forskellig markedsføring samt sjove indslag. Det hele endte dog med at vi fik en masse gode erfaringer, da et tiltag vi havde vedtaget for at forhøje kundeservicen endte med også at blive rigtig god markedsføring som vi stadig kan se resultat af i dag. Hvor mange har ikke prøvet at få så god service at de efterfølgende har tænkt at det ikke var sidst gang at der blev handlet der eller sågar lige købt lidt ekstra af egen fri vilje – pga. servicen og ikke pga. en stædig sælger.
Vores shop, winkwink.dk sælger eksklusivt lingeri og sexlegetøj har det seneste halve år erfaret rigtig fine resultater på baggrund af at give produkter væk til udvalgte personer. Disse personer er dernæst anmeldt og udbredt kendskabet til vores shop i sådan en grad at vi efterfølgende flere gange blev ringet op af personer som ville høre mere vedr. muligheden for at få produkter. Egentlig er konceptet brugt på udenlandske konkurrent sider hvor meningen er at kunderne dernæst skal anmelde produktet, men havde et ønske om at gå skridtet videre og give det væk. Kvit og frit!
Det tog fart nogle dage efter hvor vi kunne mærke en usædvanlig stigning, som bekræftede os i at danskerne aldrig har været vildere med sexlegetøj som nu. Så kan man sige vi har brugt en masse penge på at købe og sende produkterne uden omkostninger men i sidste ende er vi ikke i tvivl om at dette initiativ fra vores sexshop har været utroligt positivt i forhold til meget andet markedsføring. Og det bedste ved det hele er jo, at vi har fået en masse tilfredse bruger anmeldelser som har spredt sig, da de har fået lov at få noget frækt lingeri og sexlegetøj gratis.
Efterfølgende indrykkede vi sågar jobopslag, henvendt til både danske kvinder, mænd, samt par, som var interesseret i at teste shoppens mange produkter, mod betaling for en anmeldelse og gratis uden anmeldelse. I annoncen efterspurgte vi alle slags køn, aldre og civilstatusser, da vi gerne ville indsamle indtryk fra alle potentielle kunder for at, i sidste ende, at kunne give kunden den bedste købsoplevelse. Her fik vi ligeledes et utroligt godt indblik i hvordan tingene så ud gennem vores kunders optik. Det er informationer som kommer både os og vores kunder til gode, da vi får en klar ide omkring sexlegetøjet ud fra efterspørgslen af fleshlight, elskovskugler osv.
Vi ved at rigtig mange førstegangskøbere er på herrens mark, når det gælder ting til natbordsskuffen og derfor vil vi ikke kun videregive vores viden, men også involvere danskernes egne erfaringer med vores produkter fra vores sexshop. Igen alt sammen for at forhøje kundeservicen på et endnu højere niveau, med mere detaljerede beskrivelser, som er i øjenhøjde med forbrugeren.
I dette tilfælde er der tale om optimering af en virksomheden, men dette er også gældende i mange andre aspekter i livet. Det kan lige så godt være den helt fantastiske følelse man får, når man giver et menneske noget som det ikke har, som man selv har taget forgivet. Tak fordi du læste med og husk nu at behandle andre mennesker som du selv vil behandles, du får det dobbelt gange igen. Hav det godt!
Skriv et svar